5 Aralık 2009 Cumartesi

aklım almıyor...



bazen bazı şeyleri aklım almıyor...düşünsem de bulamıyorum doğru cevapları..hiç bir cevap bana doğru gelmiyor...şimdi bu katsayı mevzu var ben buna oldum olası karşıyım doğal olarak...neden doğal olarak ortada adaletsiz bir durum var çünkü mesele bana göre imam-hatip den falan ibaret değil...13-14 yaşında bir çocuğun ya da ailesinin yaptığı bir seçimi bütün hayatı boyunca taşıyacağı bir yük haline getirmek...diyelim ki çocuk teknik lisede okudu, okula girdiğinde taş çatlasın 15 yaşında mezun olurken 18 olmuş edebiyat okumak istiyor... yok arkadaşım okuyamazsın, katsayı var, hem sen okursan imam-hatipli de okur sonra halimiz nice olur...bu kafa yapısını anlamamın imkanı yok....
aklımın almadığı tek şey bu değil tabii...bizim memleket tuhaf, her şeyin bir yolu bulunur...öyle olmazsa böyle olur...yalnız benim bildiğim bir şey var bu ülkede; eylemle pek bir şey olmaz...olsaydı bugün biz bildiğiniz komünizmle idare ediliyor olurduk...malumunuz komün hayatına meraklı arkadaşlar...her gün eylemde...memlekette itiraz edilecek şey çok da itiraza cevap yok...olsun yine de sesimizi duyurmak olsun...yapalım eylem en azından haber olsun...cuma günü okuldan çıktım, edebiyat fakültesinden ana kampüse geçip biraz oyalandıktan sonra girdiğim, araç kapsısında değil de ana kapıdan çıkıyorum...biraz kalabalık var...imam-hatipli kızların çoğunluğu oluşturduğu grup eylem için hazırlanıyor...
anlamadığım şey 3 e geliyor sıra bu noktada...meydandaki Beyazıt camisinde cuma vaazı okunuyor...malum günlerden cuma namaz var...bizim memlekette erkeklerin önemli bir kısmı bu namazı aksatmamaya çalışır...Allah kabul etsin...imam-hatipli öğrencilerin bir kısmı da içeride tahminimce...ve fakat ben camiye yaslanıp öğrenci kalabalığını kendimce gözlemlemeye başlayınca gördüğüm manzara sarsıyor beni bizim hakları ellerinden alınıyor felandı falandı dediğimiz çocuklar ellerinde sigaralar eyleme değil de eğlenmeye gelmiş bir halde arkalarında kılınan namazdan bi haber gürültülü vaziyet de zaman öldürüyorlar...hani içimi bir şey gelip oturuyor...hangi imam hatip oluyorum..hangi gençlik...hangi hak...acıyorum hallerine...halimize...yazık oluyor diyorum yazık...bunlar imam olursa vay halimize...onun için birden daha çok istiyorum katsayının kalkmasını...imam olmasınlar da ne olurlarsa olsunlar...bir de imam olurlarsa vay bizim imama uyup da kıldığımız namazların haline...

3 yorum:

la havle. dedi ki...

bu yazının altına uzun uzun haykırmak isterdim ama...

imam-hatipli değilim meslek liseli değilim. yahu bana ne katsayı mevzuundan. adaletin yanında olacağım. yok öyle bir hikaye. kime ne namaz kılan\kılmayan öğrenciden. belki meslek liseliydi. zaten imam olmayacaktı tornacı olacaktı. farz edelim imam olacak. ee onlarda beşer. şaşar. ifşa etmek bize mi kaldı. ne boş konuşalım. ne karışalım. bırakalım meslek liseli de kendisini kendisi anlatsın. imam olacakta. namazını kılmayanda. başörtüyede dokunmayalım. rahat bırakalım birbirimizin yakasını. yerden kaldıracaz diye boğup bırakmayalım. yetmişyedi milyonun önünde koca camia mensuplarını münasebetsiz bi kepçe gübre yerine koyup kimseyi sevindirmeyelim. yapmayalım. biz cami duvarını değil fakültenin arka kapısını tercih edelim. üzüldük yazdık. üzdük. sevindirdik.

şimdi abla. evet. düşelim birbirimizin yakasından. ne içen açana dil uzatsın. ne düz mesleğe. nede cemaat imama. haydin cenaze namazına.

anlatma renkleri ince ince köre,
konuş insanlarla akılarına göre.

nfk.

diyeceklerim bitmedi lakin. ötesini gereksiz buluyorum ve selam ediyorum.

hüm dedi ki...

ama işte o kadar basit değil ki...ben nasıl üzülmem Müslüman kardeşimin namaz vakti aylak aylak dolaşmasına...nasıl razı gelirim...gelemem peki ne yaparım ancak kendi kendime söylenirim...kimsenin okumayacağından neredeyse emin olduğum bir yazı yazar...okuyan biri olunca utanırım...yine üzülürüm...ama ben yargılamıyorum...yadırgıyorum sadece...kılmasın namaz...mecbur değil...ama kılmıyorsa caminin önünde...üniversiteye girme sevdasına...yahut sadece öylesine...AllahuEkber demesin...sonra o Ekber olan Allah bana bunun hesabını sorar...bana da sorar...sana da sorar...

iko dedi ki...

ona da sorar..