6 Temmuz 2012 Cuma

Planlar


Bir gün bir bakmışım... Bugüne kadar kendimle ilgili eleştirdiğim, değiştirmeye çalışıp didindiğim bir halim, ne büyük nimetmiş... Plansızlığım... Benim savrukluk sandığım tevekkülün kendisiymiş... İyi ki yarının her anını düşünüp koymamışım kenara, iyi ki rabbim nasıl isterse öyle olsun, “hayırlısı” olsun demişim bu güne değin, öyle olmasaymış göremezmişim büyük resmi, öyle olmasaymış dinleyemezmişim içimdeki sesi... Planlar tıkarmış kulaklarımı, duyamazmışım gerçeği...
Ne cesaretle plan yapıyoruz ki biz? Hayatta en çok istediğimizin belki de nasibimizde olmadığını nasıl hesap edemeyebiliyoruz? Nasıl unutuyoruz her şeyin "o"nun elinde olduğunu? ne cesaretle belirliyoruz, hangi gün nerede olacağımızı, 5 yıl sonra ne yapmak istediğimizi, ne vakit evlenip, ne zaman-kaç çocuğumuz olacağını planlama cesaretini, bütün bunları aklımızdan geçirme cüretini nereden bulabiliyoruz?... Düşünüyoruz, kafa yoruyoruz, planlıyoruz, sonrasına bir küçük "Allah nasip ederse" iliştiriyoruz, ama aslında tam da istediğimiz gibi olacak her şey böyle biliyoruz...
Yok, yok ben yalnızca rabbimin nasip ettiklerini istiyorum, planlamıyorum... Dua ediyorum, "o" nasıl isterse öyle olsun, bilmiyorum "yarın" var mı? Nereden bileyim?
Tek duam, isteğim eğer olacaksam "biri",  bir planın parçası, belirlenmiş hedeflerin aracı değil, duaların kendisi olayım, dualarla istenen, tevekkülle beklenen...

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Bazen insan bir duvara toslayıp,bazen pamuklara sarmalanıp bir şeyleri farkeder.Sonunda pişmanlık olmasın kâfi! :)
Tevekkül ki; kulun şu dünyada ruhen yükünü hafifleten muhteşem bir dayanaktır.Sizin ulaşmış olduğunuz nokta burasıysa madem, bunu anlamanıza yardımcı olan her neyse bunun yaşanmışlığına şükredin! sizi bir nokta daha Rabb'inize yakınlaştırdığı için.
Son olarak; yazınızın son kısmında yer alan duanıza izninizle bir amin de ben eklemek isterim:)Vesselam
- elf-

hüm dedi ki...

siz diliniz kalbime bir ok saplamış olsa da dostum, iyi ki kalbimin bu kadar içindesiniz, iyi ki benim plansızlığımı anlayan dostlarım var hatta :)as. hüm